تشدید کننده های جوش یا آکنه:

تشدید کننده های جوش یا آکنه:
۱-هورمون ها؛
هورمون های ترشح شده در دوران نوجوانی و بلوغ باعث تولید بیشتر چربی ناحیه فولیکول مو و نهایتا موجب ایجاد جوش یا آکنه می شوند. همچنین در دوران بارداری یا استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری این غدد ترشح چربی بیشتری دارند. بنابراین در این دوران نیز جوش ها آشکار می شوند.
 
۲-برخی از داروها؛
 
داروهای هورمونی و یا دارای لیتیوم می توانند سبب بروز جوش شوند.
 
۳-نوع رژیم غذایی؛
 
رژیم غذایی در این مورد بسیار حائز اهمیت است. برخی غذاها باعث بروز جوش می شوند. همچنین این اثر در افراد مختلف به طور متفاوت بروز می کند. مواد غذایی شامل لبنیات و یا کربوهیدرات ها ،فست فود و دانه های روغنی و ادویه موجب بروز و تشدیدجوش یا آکنه می شوند.
 
۴-استفاده از لوازم آرایشی؛
 
برخی برند های بی نام و نشان عوارض پوستی شامل جوش بر جای می گذارند. همچنین باید دقت داشته باشید که حتما لوازم آرایشی متناسب با پوست خود را انتخاب نمایید. برخی لوازم آرایشی که چرب و روغنی هستند بیشتر می توانند برای پوست صورت از لحاظ بروز جوش خطرناک باشند.
 
۵-تنش های روانی؛
 
تنش یا استرس به خودی خود موجب پدیدار شدن جوش نمی شود. اما اگر در صورت یا بدن شما جوش وجود دارد، تنش های روانی آن را شدت می بخشند.
 
عوامل بی اثر یا کم اثر بر جوش یا آکنه
 
۶-پوست پاک نشده؛
برای شستن پوست صورتتان از مواد شیمیایی بسیار قوی استفاده نکنید. پاک کردن صورت با پاک کننده های عادی و با pH متناسب با پوست کافی است. توجه داشته باشید که شستشوی صورت با پاک کننده های قوی و یا در دفعات زیاد موجب چرب تر شدن پوست می شود.



دکتر هومان حسینی

پوست، مو و زیبایی

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری و تماس لطفا کلیک کنید