روش های درمان جوش یا آکنه

روش های درمان جوش یا آکنه
 
برای درمان جوش یا آکنه ابتدا باید چربی اضافه پوست از بین برود. سپس سلول های مرده تجمع یافته بر سطح پوست حذف شوند. برای درمان جوش باید صبور باشید. درمان حداقل ۱ تا ۲ هفته پس از شروع دوره درمان کم کم پدیدار می شود. در ادامه روش های درمان آکنه توضیح داده شده اند:
 
درمان موضعی و در موارد شدید سیستمیک
 
برای این نوع از درمان باید محلول های درمان آکنه یا جوش را به کار برد.این محلول ها به کاهش چربی پوست، کشتن باکتری های موجود در پوست و زدودن سلول های مرده کمک می کنند. در نتیجه جوش ها را کم می کنند.
 
پاک کرده آرایش پیش از خوابیدن
 
توجه داشته باشید که برای این منظور اگر از پاک کننده های معتبر و مناسب با نوع پوستتان استفاده کرده این کمک بزرگی به پوستتان کرده اید. اگر مواد شیمایی ساعت های طولانی روی پوستتان بمانند زمینه تجمع باکتری ها و سلول های مرده فرآهم شده و جوش ها هم پدیدار خواهند شد.
 
مصرف قرص های ضد بارداری
 
این قرص ها به واسطه تنظیم هورمون ها می توانند در خانم ها از بروز جوش یا آکنه جلوگیری کنندکه البته استفاده سر از خود باعث عوارض در کسانی که کاندید مناسبی نیستند خواهد شد.
 
درمان با لیزر و میکرودرم ابریژن
 
درمواردی که اثرات جوش ها بر صورت مانده است می توان جای آنها را با لیزر و میکرودرم ابریژن برطرف کرد. نور درمانی همچنین می تواند باکتری ها را نابود کند تا جوش ها بروز نکنند.



دکتر هومان حسینی

پوست، مو و زیبایی

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری و تماس لطفا کلیک کنید